Inspiration

Creative
Digital Agency

Our Awesome Portfolios

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi obortis ligula euismod sededesty am augue nisl.

H2 Címsor

“Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur

Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur.

Rólam

Egy kis Balaton melletti faluban születtem, Balatonedericsen. Tíz éves koromban Keszthelyre költöztünk. Mindig rajzolni szerettem a legjobban, ide menekültem, ha valami fájt, ez most is így van. Sajnos rajztanárom csak az általános iskolában volt, ott is csak két évig, így rajzolni autodidakta módon tanultam. Már felnőtt fejjel kezdtem el képzőművész-körbe járni,ami azért volt nagyon jó, mert ott modell után lehetett rajzolni. Igazán csak a három gyermekem kirepülése után tudtam festészettel foglalkozni. Egy pályázat kapcsán figyeltek fel rám, és kaptam lehetőséget, hogy kiállíthassam a képeimet. Azóta már számos kiállításom volt. Több pályázaton szerepeltek már a műveim, így Országos, Eurorégiós, valamint Nemzetközi Grafikai Biennálén. Több csoportos kiállításon is részt vettem. A madarakkal különleges kapcsolatom van, már legalább negyvenet felneveltem, majd szabadon engedtem. A képeimen ezért sokszor megjelennek, számomra a szabadság, a szabadon szálldosó fantázia szimbólumai.

2000 – Felvettek a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületébe.
2006 – Zala Megye Képzőművészetéért, Vajda Lajos díj.
2009 – Keszthely Város Kultúrájáért díj.

Ágh Edit festmény, cím: Vöröshajú táncosnő

H2 Címsor

Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur.
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur.

non viverra risus augue at sapien”

Ágh Edit művészetéről

Nosztalgikus, szimbolikus, filozofikus. Talán e meghatározások jellemzik legprecízebben Ágh Edit képeit és lelkületét. Ha nem festő lenne, nyilván zenét szerezne, és talán Chopinhez hasonló zongora-fantáziákban fejezné ki az elsüllyedt múlt iránti nosztalgikus vágyódását. Az is lehetséges, hogy melankóliával átitatott strófákba szedné felszínre törő emlék-foszlányainak ódon levegőt árasztó hangulatát. Esetleg bonyolult pszicho-filozofikus fejtegetésekbe bocsátkozna az élet értelméről, körforgásáról, az ember esendőségéről, nagyságáról és hitványságáról. Miután viszont festő, párás, ködös háttérből előbukkanó szimbolikus alakok jelképes cselekvéseibe sűríti tömören összefoglalt, lényegre tapintó véleményét a jóról, a rosszról, az időről és az emberről. Képei első megközelítésre nem a máról szólnak. Régi korok ruháiba öltözött figurák azonosíthatatlan, gyakran a fizikai nehézkedés, vagy éppen a perspektíva térvényeit felrúgó környezetben, valamilyen magasabb elveknek alárendelve, azok szerint csoportosulva állnak, hajladoznak, mennek, vagy éppen úsznak. Valósnak ható alakok, de idegenszerű, értelmetlennek tűnő cselekvés-sor, olykor szimultán zajló cselekvés-sorok kiragadott pillanatába merevítve. Mégis, az őket mozgató, rendező, kompozícióba szervező belső törvényszerűség határozottsága megköveteli a nézőtől a primer látvány szintjénél mélyebb értelmezést. Lassan rá kell ébrednünk, hogy az emberi lét alapkérdéseinek adekvát vizuális megfogalmazásaival állunk szemben. A figurák lényegüket tekintve nem X-et vagy Y-t, nem a cselédlányt , a mutatványost, a kisasszonyt, vagy Szinbádot, nem is Krúdy hőseit általában képezik le, hanem a bennük egyénileg vagy csoportosulásuk által megnyilvánuló, a konkrétumtól elvonatkoztatott Embert, illetve annak egy-egy emócióját vagy jellemvonását. Cselekvésük az élet meghatározott szakaszára vagy aspektusára utal. S ha asszociáció útján e szál mentén indulunk el, az elrejtett, de lassacskán előbukkanó és reveláció-szerűen felfedezett újabb és újabb részletek egymás után elnyerik értelmüket. A festő persze csak egy darabig vezeti a nézőt ezen az úton kézen fogva, az általánostól az egyediig vezető lépcsőn már magunknak kell alászállnunk, azonban itt már nem tévedhetünk el. Ágh Edit képein az objektívből kiindulva elérkezhetünk a szubjektívhez, ahol már saját megunk nézhetünk bele a festő által tartott a tükörben.

Kostyál László

Egy régi barát véleménye

Nem tudok, és nem is akarok objektív lenni, ha véleményt mondok Ágh Edit művészetéről, hiszen gyerekkorunkban pajtások, aztán évekig a Balatoni Múzeumban munkatársak voltunk, és ha nem is túl gyakran, de máig összejárunk. Ágh Edit bonyolult lélek, aki szangvinikus vonásokat mutat, őszintén néhány száz évvel ezelőtt feltehetőleg boszorkányként megégették volna! De együttérzését bizonyítják az őt körülvevő kitaszított vagy sérült, általa befogadott állatok is, akikkel kitűnően szót ért. Nagyra értékelem, hogy bár a sors megtagadta tőle, hogy hivatásos fórumon, a Képzőművészeti Főiskolán tanuljon, önképzés során kikísérletezte és elsajátította a festészet technikai feltételeit, es egyéni stílust teremtett.
Ágh Edit festményeit rápillantva valamelyik alkotására azonnal fel lehet ismerni, Ágh Edit nemcsak őszinte ember, de őszinte művész is. Érzelmeit, gondolatait, élményeit és álmait fogalmazza meg, teremti újjá festményein. Első pillantásra csak a formai- és szín kompozíciót látjuk, amely a mondandónak megfelelően kiegyensúlyozott és harmonikus, vagy felkavaró és szándékosan diszharmonikus. Sejtelmes alkotásai döntően figurális képek, de munkáinak a nagyobb részén nemcsak álomszerű, az időtlen térben mozgó vagy szemlélődő alakokat láthatunk, hanem sok finom részletet. A nézőnek meg kell küzdenie a az alkotás megértésének élményéért. Ha alaposan szemügyre vesszük Ágh Edit festményeit, a főalakin vagy alakokon kívül egy sereg apró részletre figyelhetünk fel: felröppenő vagy éppen halott madarakra, fiatal, szép vagy öreg, ráncos arcokra, elfáradt, lekókadt vagy éppen ökölbeszorult vagy simogató kezekre, amelyek mind, mind a mű hangulatát, mondanivalóját erősítik. A szemlélőben így asszociációk ébrednek, saját emócióira, vágyaira ismerhet és ezáltal válik igazi élménnyé számára a mű. De Ágh Edit nemcsak saját élményit rudja megfogalmazni. A benne lévő erős empátiaképesség teszi őt alkalmassá illusztrációk készítésére, és ez nemcsak a prózára vonatkozik, hanem a lírai alkotásokra is. Olvasmányélményeit sajátos látásmódjával fogalmazza újra, és ezáltal nem ritkán számunkra is új megvilágításba helyez, jobban átélhetővé tesz irodalmi műveket. Munkássága a festészet lényegét valósítja meg, hozzásegít saját magunk jobb megismeréséhez, érzelmeink gazdagodásához.
Egy igazán jó képzőművészeti alkotásnál meghatározó a mű mérete. Egy lekicsinyített reprodukció csak segít felidézni a korábbi élményt, vagy felkeltheti az eredeti mű iránti kíváncsiságot. Ezért arra bíztatom e könyv olvasóit, hogy keressék az alkalmat Ágh Edit eredeti festményeinek megismerésére.

Müller Róbert

Ágh Edit művészetéről

Nosztalgikus, szimbolikus, filozofikus. Talán e meghatározások jellemzik legprecízebben Ágh Edit képeit és lelkületét. Ha nem festő lenne, nyilván zenét szerezne, és talán Chopinhez hasonló zongora-fantáziákban fejezné ki az elsüllyedt múlt iránti nosztalgikus vágyódását. Az is lehetséges, hogy melankóliával átitatott strófákba szedné felszínre törő emlék-foszlányainak ódon levegőt árasztó hangulatát. Esetleg bonyolult pszicho-filozofikus fejtegetésekbe bocsátkozna az élet értelméről, körforgásáról, az ember esendőségéről, nagyságáról és hitványságáról. Miután viszont festő, párás, ködös háttérből előbukkanó szimbolikus alakok jelképes cselekvéseibe sűríti tömören összefoglalt, lényegre tapintó véleményét a jóról, a rosszról, az időről és az emberről. Képei első megközelítésre nem a máról szólnak. Régi korok ruháiba öltözött figurák azonosíthatatlan, gyakran a fizikai nehézkedés, vagy éppen a perspektíva térvényeit felrúgó környezetben, valamilyen magasabb elveknek alárendelve, azok szerint csoportosulva állnak, hajladoznak, mennek, vagy éppen úsznak. Valósnak ható alakok, de idegenszerű, értelmetlennek tűnő cselekvés-sor, olykor szimultán zajló cselekvés-sorok kiragadott pillanatába merevítve. Mégis, az őket mozgató, rendező, kompozícióba szervező belső törvényszerűség határozottsága megköveteli a nézőtől a primer látvány szintjénél mélyebb értelmezést. Lassan rá kell ébrednünk, hogy az emberi lét alapkérdéseinek adekvát vizuális megfogalmazásaival állunk szemben. A figurák lényegüket tekintve nem X-et vagy Y-t, nem a cselédlányt , a mutatványost, a kisasszonyt, vagy Szinbádot, nem is Krúdy hőseit általában képezik le, hanem a bennük egyénileg vagy csoportosulásuk által megnyilvánuló, a konkrétumtól elvonatkoztatott Embert, illetve annak egy-egy emócióját vagy jellemvonását. Cselekvésük az élet meghatározott szakaszára vagy aspektusára utal. S ha asszociáció útján e szál mentén indulunk el, az elrejtett, de lassacskán előbukkanó és reveláció-szerűen felfedezett újabb és újabb részletek egymás után elnyerik értelmüket. A festő persze csak egy darabig vezeti a nézőt ezen az úton kézen fogva, az általánostól az egyediig vezető lépcsőn már magunknak kell alászállnunk, azonban itt már nem tévedhetünk el. Ágh Edit képein az objektívből kiindulva elérkezhetünk a szubjektívhez, ahol már saját megunk nézhetünk bele a festő által tartott a tükörben.

Kostyál László

Egy régi barát véleménye

Nem tudok, és nem is akarok objektív lenni, ha véleményt mondok Ágh Edit művészetéről, hiszen gyerekkorunkban pajtások, aztán évekig a Balatoni Múzeumban munkatársak voltunk, és ha nem is túl gyakran, de máig összejárunk. Ágh Edit bonyolult lélek, aki szangvinikus vonásokat mutat, őszintén néhány száz évvel ezelőtt feltehetőleg boszorkányként megégették volna! De együttérzését bizonyítják az őt körülvevő kitaszított vagy sérült, általa befogadott állatok is, akikkel kitűnően szót ért. Nagyra értékelem, hogy bár a sors megtagadta tőle, hogy hivatásos fórumon, a Képzőművészeti Főiskolán tanuljon, önképzés során kikísérletezte és elsajátította a festészet technikai feltételeit, es egyéni stílust teremtett.
Ágh Edit festményeit rápillantva valamelyik alkotására azonnal fel lehet ismerni, Ágh Edit nemcsak őszinte ember, de őszinte művész is. Érzelmeit, gondolatait, élményeit és álmait fogalmazza meg, teremti újjá festményein. Első pillantásra csak a formai- és szín kompozíciót látjuk, amely a mondandónak megfelelően kiegyensúlyozott és harmonikus, vagy felkavaró és szándékosan diszharmonikus. Sejtelmes alkotásai döntően figurális képek, de munkáinak a nagyobb részén nemcsak álomszerű, az időtlen térben mozgó vagy szemlélődő alakokat láthatunk, hanem sok finom részletet. A nézőnek meg kell küzdenie a az alkotás megértésének élményéért. Ha alaposan szemügyre vesszük Ágh Edit festményeit, a főalakin vagy alakokon kívül egy sereg apró részletre figyelhetünk fel: felröppenő vagy éppen halott madarakra, fiatal, szép vagy öreg, ráncos arcokra, elfáradt, lekókadt vagy éppen ökölbeszorult vagy simogató kezekre, amelyek mind, mind a mű hangulatát, mondanivalóját erősítik. A szemlélőben így asszociációk ébrednek, saját emócióira, vágyaira ismerhet és ezáltal válik igazi élménnyé számára a mű. De Ágh Edit nemcsak saját élményit rudja megfogalmazni. A benne lévő erős empátiaképesség teszi őt alkalmassá illusztrációk készítésére, és ez nemcsak a prózára vonatkozik, hanem a lírai alkotásokra is. Olvasmányélményeit sajátos látásmódjával fogalmazza újra, és ezáltal nem ritkán számunkra is új megvilágításba helyez, jobban átélhetővé tesz irodalmi műveket. Munkássága a festészet lényegét valósítja meg, hozzásegít saját magunk jobb megismeréséhez, érzelmeink gazdagodásához.
Egy igazán jó képzőművészeti alkotásnál meghatározó a mű mérete. Egy lekicsinyített reprodukció csak segít felidézni a korábbi élményt, vagy felkeltheti az eredeti mű iránti kíváncsiságot. Ezért arra bíztatom e könyv olvasóit, hogy keressék az alkalmat Ágh Edit eredeti festményeinek megismerésére.

Müller Róbert

2000

Magyar Alkotóművészek
Országos Egyesülete tagság

2006

Zalaegerszeg
Vajda Lajos díj

2009

Keszthely
Város Kultúrájáért díj

2012

Príma Díj
jelölés

2000

Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete tagság

2006

Zalaegerszeg
Vajda Lajos díj

2009

Keszthely
Város Kultúrájáért díj

2012

Príma Díj
jelölés

Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Customer

Michael Green

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Justo massa mattis sit praesent enim quam..

Dr Müller Róbert

Dr. Müller Róbert

régész

Dr. Kostyál László

Dr. Kostyál László

történész

Dr. Cséby Géza

Dr. Cséby Géza

irodalomtörténész

Ágh-Töttő Edit

grafikus

Elérhetőségek

Email: editagh@gmail.com

Telefonszám: 0630/6815677

Üzenetküldés

Why Choose Us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est?

Read More

Magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est?

Read More

Magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est?

Read More

Creative Agency

Get News

Connect

brand@email.com

(+1) 123-456-789

121 King St, Melbourne
VIC 3000,Australia